Startuje druga edycja Budżetu Obywatelskiego Powiatu Piaseczyńskiego
Od 16 czerwca będzie można składać projekty w drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego Powiatu Piaseczyńskiego. Jak złożyć projekt i jak będzie wyglądało głosowanie? Ile pieniędzy będzie do dyspozycji w tej edycji? Przeczytajcie też co się zmieniło.
W regulaminie nastąpiły dość istotne zmiany, które powinny ułatwić zarówno składanie projektów, jak i samo głosowanie.
Przede wszystkim, z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych, powiat nie będzie żądać numerów PESEL, ani od wykonawców ani od głosujących. Ponieważ głosujący może oddać jeden głos na pulę gminną i na pulę powiatową, będą one weryfikowane na podstawie imienia, nazwiska oraz daty urodzenia.
Projekty będzie można składać przez miesiąc, od 16 czerwca do 16 lipca, elektronicznie – poprzez stronę powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org oraz w formie papierowej na formularzu dostępnym na naszych stronach internetowych. Można też papierowy formularz przesłać do Starostwa pocztą. Dedykowana budżetowi strona pozwoli prezentować projekty z pełnym opisem, galerią zdjęć i lokalizacją na mapie. Poza tym jest ona zintegrowana z popularnymi serwisami społecznościowymi, co ułatwi wnioskodawcom promocję swoich projektów wśród znajomych. Wnioskodawca będzie miał także możliwość wydrukowania plakatu reklamującego swój projekt.
Z uwagi na trwającą w kraju epidemię powiat zrezygnował z list poparcia projektu.
W tym roku projekty mogą składać także organizacje pozarządowe.
Głosowanie będzie odbywać się drogą elektroniczną. Można będzie głosować przez komputer, tablet czy smartfona. Mieszkańcy, którzy wolą zagłosować w formie papierowej, będą mieli taką możliwość poprzez osobiste dostarczenie karty do Starostwa. W wyjątkowych sytuacjach mieszkańcy, którzy mają trudności z poruszaniem się i nie mogą zagłosować elektronicznie, będą mieć możliwość przekazania karty do głosowania przedstawicielowi Starostwa w miejscu zamieszkania głosującego. Ważne aby pamiętać, że głosujący musi zgłosić taką potrzebę w Starostwie (telefonicznie lub emailem) od 1 do 7 września br.
Bez zmian natomiast pozostaje konieczność dołączenia zgody opiekuna jeżeli głosujący ma od 13 do 18 lat.
Na stronie powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org bez logowania będzie można przejrzeć projekty zakwalifikowane do głosowania. Głosowanie rozpocznie się 2 września, a zakończy 16 września. Ogłoszenie wyników nastąpi do 16 października.
W tym roku Rada Powiatu przeznaczyła na Budżet Obywatelski 370 tys. zł, które zostały podzielone na pulę powiatową w kwocie 185 tys. zł. oraz gminną, również w kwocie 185 tys. zł. Podział środków gminnych podzielony został zgodnie z ilością mieszkańców:
– Gmina Lesznowola – 27 000 zł
– Gmina Prażmów – 11 000 zł
– Gmina Góra Kalwaria – 27 000 zł
– Gmina Konstancin-Jeziorna – 25 000 zł
– Gmina Piaseczno – 84 000 zł
– Gmina Tarczyn – 11 000 zł.
Regulamin oraz wzory formularzy, karty do głosowania oraz zgody opiekuna prawnego, dostępne są na stronie powiat-piaseczynski.budzet-obywatelski.org.