Panattoni ćwierka o Wróbelku?

Na rozstaju dróg w Zamieniu, stoi kapliczka z figurą Matki Boskiej, to symboliczny początek niewielkiej, nieutwardzonej ulicy Wróbelka, która swój bieg zaczyna na skrzyżowaniu z ul. Dawidowską w Zamieniu, aby dalej pobiec przez pola i łąki, by w swoim końcowym biegu dotrzeć do ul. Postępu w Zgorzale. Oczywiście na niewielkim swoim fragmencie, droga pozostaje nieprzejezdna… Ale to tutaj w ostatnich dniach rozegrał się dramat, związany z budową nowej drogi ekspresowej S7… A to dopiero może być początek kłopotów mieszkańców i wzrost znaczenia niewielkiej dotąd ulicy Wróbelka, choćby w kontekście budowy hal magazynowych firmy Panattoni…

Podczas lutowego spotkania w Urzędzie Gminy Lesznowola, ulica Wróbelka była przedmiotem dyskusji mieszkańców z wicewójtami: Mirosławem Wiluszem i Marcinem Kanią. Mieszkańcy Zamienia, Zgorzały i Nowej Woli obawiali się, że niewielka ulica Wróbelka, może wkrótce stać się ciągiem komunikacyjnym dla TIRów i innych pojazdów, które będą chciały dojechać do nowych hal magazynowych firmy Panattoni, które mają powstać w Zgorzale…

TIRy STOP w gminie Raszyn

Gmina Raszyn po informacji o planach budowy olbrzymiego kompleksu halowo-magazynowego firmy Panattoni w Zgorzale, podjęła wraz z powiatem pruszkowskim szybkie działania, zmierzające do ograniczenia ruchu pojazdów ciężarowych na swoich drogach.

– Szanowni Mieszkańcy Gminy Raszyn już oficjalnie mogę przekazać Państwu informację o zmianie organizacji ruchu w drodze powiatowej ulicy Starzyńskiego. Dziś zrobiłam wizję lokalną (przy. Red. 25 maja br.) i potwierdzam, że znaki ograniczenia tonażu do 8 ton są w tej ulicy ustawione. Ograniczenie dotyczy wszystkich pojazdów powyżej 8 ton, z wyłączeniem obsługi posesji w zakresie niezbędnym do realizacji celu. Wraz z mieszkańcami tej ulicy walczyliśmy od kilku miesięcy o to ograniczenie, które w znaczący, podkreślam znaczący, sposób ograniczy przepustowość samochodów ciężarowych oraz tirów z/do Zamienia. Dziś obie ulice Starzyńskiego i Złota mają niezbędne ograniczenia tonażu, i na tym właśnie nam bardzo zależało. Dziękuje Staroście, Naczelnikowi oraz pracownikom odpowiednich wydziałów za pracę i wsparcie w tym obszarze. Dziękuję, że mogłam być w tej kwestii wsparciem dla Mieszkańców ulicy Starzyńskiego i sąsiedniego Zamienia. Wszystkim, którzy mnie wspierali w realizacji tego celu w powiecie oraz aktywnie włączyli się w tą sprawę, bardzo dziękuję – napisała na swoim profilu społecznościowym, Katarzyna Klimaszewska, Radna Powiatu Pruszkowskiego.

Zdjęcie: Katarzyna Klimaszewska

Co ciekawe w dyskusji pod postem, nie zabrakło głosów krytyki płynących pod adresem lesznowolskich radnych…

– Gdyby tak radni gminy Lesznowola działali dla społeczeństwa, jak radni z Raszyna. Dziękuję Pani Kasiu – dziękował radnej, Pan Mariusz, mieszkaniec Zamienia.

Dlaczego wprowadzone zmiany przez gminę Raszyn i powiat pruszkowski są tak ważne?

Firma Panattoni przewidywała, że dojazd TIRów i pojazdów ciężarowych do nowego zespołu halowo-magazynowego w Zgorzale, będzie odbywał się po raszyńskich drogach. Wskazywano właśnie ul. Stefana Starzyńskiego, a także ul. Złotą w miejscowości Podolszyn Nowy. Ale nic z tego, bo gmina Raszyn wraz z powiatem pruszkowskim wprowadzili na wszystkich swoich drogach, daleko idące ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych…

– W drodze powiatowej ulicy Złotej wprowadzono już zmianę organizacji ruchu, ograniczenie prędkości do 40/h, oraz ograniczenie tonażu do 8 ton, z wyłączeniem obsługi posesji na tej ulicy. Znaki określające nowe zasady ograniczeń na ulicy Złotej zostały zamontowane od strony Podolszyna, czekamy na ich uzupełnienie w ulicy Złotej od strony Lesznowoli – informowała na swoim profilu społecznościowym, Katarzyna Klimaszewska, Radna Powiatu Pruszkowskiego.

Jedyną szansą dla inwestora, pozostają lesznowolskie ulice?

To pytanie jest bardzo zasadne, a co bardziej niepokojące, dobitnie pokazały to ostatnie dni. Jak bardzo można wykorzystać niepozorną, niewielką ulicę Wróbelka do budowy, choćby drogi ekspresowej S7…

– Dziś z rana wężyk ciężarówek jechał właśnie, od ulicy Baletowej do ulicy Karczunkowskiej. Zakładam, że do budowy nowej trasy – podkreślała Pani Anna.

Tę sprawę potwierdziła Pani Teresa Jankowska, mieszkanka ulicy Wróbelka w Zgorzale, która podkreśliła, że ilość ciężarówek, a także unoszący się kurz na ulicy Wróbelka, był nie do wytrzymania… Rzeczywiście przez kilka ostatnich dni, ciężarówki, wywrotki, sunęły ulicą Wróbelka na plac budowy nowej trasy ekspresowej S7.

Ulica Wróbelka podczas przejazdu ciężarówek na budowę drogi ekspresowej S7

Sytuacja jest bardzo ważna w kontekście budowy nowego zespołu halowo-magazynowego firmy Panattoni w Zgorzale. Inwestor wobec zablokowania dróg i ulicy w gminie Raszyn może wykorzystać, właśnie ulicę Wróbelka, która po ewentualnej przebudowie, pozwoli na dojechanie do ul. Dawidowskiej i dalej do ul. Karczunkowskiej na warszawskim Ursynowie.

Zablokowany dojazd do nowego zespołu magazynowego od gminy Raszyn

Nadal brakuje decyzji środowiskowej…

Na szczęście nadal Wójt Gminy Lesznowola nie wydał decyzji środowiskowej dla inwestycji polegającej na budowie zespołu halowo-magazynowego firmy Panattoni w miejscowości Zgorzała. Ale ta powinna być wydana, w ciągu kilku najbliższych dni.

Co ciekawe, według moich informacji, nie wszystkie grunty przewidziane pod budowę nowego zespołu halowo-magazynowego zostały wykupione od właścicieli…

Autor: Kamil Myszyński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *