Panattoni ćwierka o Wróbelku?
Na rozstaju dróg w Zamieniu, stoi kapliczka z figurą Matki Boskiej, to symboliczny początek niewielkiej, nieutwardzonej ulicy Wróbelka, która swój bieg zaczyna na skrzyżowaniu z ul. Dawidowską w Zamieniu, aby dalej pobiec przez pola i łąki, by w swoim końcowym biegu dotrzeć do ul. Postępu w Zgorzale. Oczywiście na niewielkim swoim fragmencie, droga pozostaje nieprzejezdna… Ale to tutaj w ostatnich dniach rozegrał się dramat, związany z budową nowej drogi ekspresowej S7… A to dopiero może być początek kłopotów mieszkańców i wzrost znaczenia niewielkiej dotąd ulicy Wróbelka, choćby w kontekście budowy hal magazynowych firmy Panattoni…
Podczas lutowego spotkania w Urzędzie Gminy Lesznowola, ulica Wróbelka była przedmiotem dyskusji mieszkańców z wicewójtami: Mirosławem Wiluszem i Marcinem Kanią. Mieszkańcy Zamienia, Zgorzały i Nowej Woli obawiali się, że niewielka ulica Wróbelka, może wkrótce stać się ciągiem komunikacyjnym dla TIRów i innych pojazdów, które będą chciały dojechać do nowych hal magazynowych firmy Panattoni, które mają powstać w Zgorzale…
TIRy STOP w gminie Raszyn
Gmina Raszyn po informacji o planach budowy olbrzymiego kompleksu halowo-magazynowego firmy Panattoni w Zgorzale, podjęła wraz z powiatem pruszkowskim szybkie działania, zmierzające do ograniczenia ruchu pojazdów ciężarowych na swoich drogach.
– Szanowni Mieszkańcy Gminy Raszyn już oficjalnie mogę przekazać Państwu informację o zmianie organizacji ruchu w drodze powiatowej ulicy Starzyńskiego. Dziś zrobiłam wizję lokalną (przy. Red. 25 maja br.) i potwierdzam, że znaki ograniczenia tonażu do 8 ton są w tej ulicy ustawione. Ograniczenie dotyczy wszystkich pojazdów powyżej 8 ton, z wyłączeniem obsługi posesji w zakresie niezbędnym do realizacji celu. Wraz z mieszkańcami tej ulicy walczyliśmy od kilku miesięcy o to ograniczenie, które w znaczący, podkreślam znaczący, sposób ograniczy przepustowość samochodów ciężarowych oraz tirów z/do Zamienia. Dziś obie ulice Starzyńskiego i Złota mają niezbędne ograniczenia tonażu, i na tym właśnie nam bardzo zależało. Dziękuje Staroście, Naczelnikowi oraz pracownikom odpowiednich wydziałów za pracę i wsparcie w tym obszarze. Dziękuję, że mogłam być w tej kwestii wsparciem dla Mieszkańców ulicy Starzyńskiego i sąsiedniego Zamienia. Wszystkim, którzy mnie wspierali w realizacji tego celu w powiecie oraz aktywnie włączyli się w tą sprawę, bardzo dziękuję – napisała na swoim profilu społecznościowym, Katarzyna Klimaszewska, Radna Powiatu Pruszkowskiego.
![](https://wirtualnepiaseczno.pl/wp-content/uploads/2020/06/Ulica-Starzyńskiego-Klimaszewska.jpg)
Co ciekawe w dyskusji pod postem, nie zabrakło głosów krytyki płynących pod adresem lesznowolskich radnych…
– Gdyby tak radni gminy Lesznowola działali dla społeczeństwa, jak radni z Raszyna. Dziękuję Pani Kasiu – dziękował radnej, Pan Mariusz, mieszkaniec Zamienia.
Dlaczego wprowadzone zmiany przez gminę Raszyn i powiat pruszkowski są tak ważne?
Firma Panattoni przewidywała, że dojazd TIRów i pojazdów ciężarowych do nowego zespołu halowo-magazynowego w Zgorzale, będzie odbywał się po raszyńskich drogach. Wskazywano właśnie ul. Stefana Starzyńskiego, a także ul. Złotą w miejscowości Podolszyn Nowy. Ale nic z tego, bo gmina Raszyn wraz z powiatem pruszkowskim wprowadzili na wszystkich swoich drogach, daleko idące ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych…
– W drodze powiatowej ulicy Złotej wprowadzono już zmianę organizacji ruchu, ograniczenie prędkości do 40/h, oraz ograniczenie tonażu do 8 ton, z wyłączeniem obsługi posesji na tej ulicy. Znaki określające nowe zasady ograniczeń na ulicy Złotej zostały zamontowane od strony Podolszyna, czekamy na ich uzupełnienie w ulicy Złotej od strony Lesznowoli – informowała na swoim profilu społecznościowym, Katarzyna Klimaszewska, Radna Powiatu Pruszkowskiego.
Jedyną szansą dla inwestora, pozostają lesznowolskie ulice?
To pytanie jest bardzo zasadne, a co bardziej niepokojące, dobitnie pokazały to ostatnie dni. Jak bardzo można wykorzystać niepozorną, niewielką ulicę Wróbelka do budowy, choćby drogi ekspresowej S7…
– Dziś z rana wężyk ciężarówek jechał właśnie, od ulicy Baletowej do ulicy Karczunkowskiej. Zakładam, że do budowy nowej trasy – podkreślała Pani Anna.
Tę sprawę potwierdziła Pani Teresa Jankowska, mieszkanka ulicy Wróbelka w Zgorzale, która podkreśliła, że ilość ciężarówek, a także unoszący się kurz na ulicy Wróbelka, był nie do wytrzymania… Rzeczywiście przez kilka ostatnich dni, ciężarówki, wywrotki, sunęły ulicą Wróbelka na plac budowy nowej trasy ekspresowej S7.
![](https://wirtualnepiaseczno.pl/wp-content/uploads/2020/06/Ul.-Wróbelka-2-768x1024.jpg)
Sytuacja jest bardzo ważna w kontekście budowy nowego zespołu halowo-magazynowego firmy Panattoni w Zgorzale. Inwestor wobec zablokowania dróg i ulicy w gminie Raszyn może wykorzystać, właśnie ulicę Wróbelka, która po ewentualnej przebudowie, pozwoli na dojechanie do ul. Dawidowskiej i dalej do ul. Karczunkowskiej na warszawskim Ursynowie.
![](https://wirtualnepiaseczno.pl/wp-content/uploads/2020/06/Hale-Panattoni-kierunek-wyjazdu-z-magazynów.png)
Nadal brakuje decyzji środowiskowej…
Na szczęście nadal Wójt Gminy Lesznowola nie wydał decyzji środowiskowej dla inwestycji polegającej na budowie zespołu halowo-magazynowego firmy Panattoni w miejscowości Zgorzała. Ale ta powinna być wydana, w ciągu kilku najbliższych dni.
Co ciekawe, według moich informacji, nie wszystkie grunty przewidziane pod budowę nowego zespołu halowo-magazynowego zostały wykupione od właścicieli…
Autor: Kamil Myszyński