Będą perony, będzie bezpośrednie połączenie kolejowe z Górą Kalwarią

W ramach konsultacji społecznych  prowadzonych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (SWM) w dniach 19 – 27 lipca br. na stronie internetowej Urzędu został udostępniony projekt Rocznego Rozkładu Jazdy Pociągów (RRJP) edycji 2022/2023 Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. (Spółka KM). W ramach ww. oferty przewozowej od 11 grudnia br. obsługę połączeń w relacji Warszawa Wschodnia – Czachówek Południowy zaplanowano nowoczesnym taborem ER160 Flirt, natomiast połączenia w relacji Czachówek Południowy – Góra Kalwaria miały być obsługiwane pojazdami typu EN57AL lub EN57AKM.

Powodem takiego rozwiązania jest brak możliwości obsługi składami ER160 Flirt przystanków kolejowych Czachówek Wschodni i Góra Kalwaria, ze względu na różnicę wysokości pomiędzy wejściem do składu ER160, a wysokością peronu, co uniemożliwia bezpieczną wymianę pasażerów.

Od lipca 2021 roku zarówno samorząd województwa jak i Spółka KM, prowadziły korespondencję z zarządcą infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) w zakresie modernizacji i dostosowania peronów do obsługi pojazdów typu Flirt.

Z uwagi m.in. na liczny odzew społeczności lokalnej w ramach przeprowadzonych przez nas  konsultacji, gdzie ponad 60% wszystkich przesłanych wniosków i uwag do projektu RRJP dotyczyło zachowania bezpośredniego podłączania pomiędzy Warszawą a Górą Kalwarią, z inicjatywy samorządu województwa odbyło się spotkanie przedstawicieli Spółki KM, urzędu marszałkowskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) w celu wypracowania rozwiązań umożliwiających utrzymanie po 11 grudnia br. bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Warszawą, a Górą Kalwarią.

W wyniku spotkania PKP PLK podjęła decyzję o dostosowaniu wysokości peronów (na długości 100 metrów, perony o wysokości 55 cm ponad główkę szyny) w Górze Kalwarii i Czachówku Wschodnim do bezpiecznego wsiadania i wysiadania z pojazdów typu ER160 Flirt. Prace powinny zostać wykonane najpóźniej do końca czerwca 2023 r. Jednocześnie PKP PLK zaznaczyła, że dołoży starań aby przebudowę zakończyć do końca grudnia 2022 r. Zgodnie z deklaracją Spółki KM, w okresie od grudnia 2022 r. najpóźniej do czerwca 2023 r. (do zakończenia prac związanych z przebudową peronów) ruch w relacji Warszawa – Góra Kalwaria ruch ma być prowadzony z wykorzystaniem dotychczasowego taboru, bez konieczności przesiadki na stacji Czachówek Południowy.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *